#22: Gradonačelnik

Otkako se pojavio u našim životima početkom 90-ih, SimCity mi je postao jedna od najomiljenijih igara, i tu je i ostao. Bio je od prvih igara gde si glumio Boga, ali ja sam ga voleo iz čisto kreativnih razloga. Makar bih tako da mislim.

Oduvek sam voleo da na parčetu papira crtkam rasporede prostorija u zgradi, a i samih zgrada, pa komunikacije između njih, pa sve tako ukrug. Odmalena bejah urban, primetiće možda neko. 🙂

Onda je došla pauza, kad su mi tehnički i estetski bolje igre zaposele pažnju, pa se Sim siti vratio u verziji 4, i tako je naša ljubav ponovo procvala. Ali sam ubrzo ukapirao onaj tupav osećaj kad shvatiš da u igri najefektnije pobeđuješ na tačno jedan, šablonski i dosadan način. Ipak, četvorka je bila dragi gost na mom ekranu, za razliku od aktuelnog nastavka koji je buđavi smor.

Pre neki dan saznasmo tužnu vest da se gasi firma Maxis koja je stvorila SimCity. Neka im je slava i hvala od ovog gradonačelnika. Sama igra je otad ionako retardirala.

Međutim, pre desetak dana se pojavilo novo Sunce na horizontu, kao da je znalo da prethodno umire. Početkom marta, dakle, ispod prese je izašao Cities: Skylines i to je moja nova ljubav!
Zadržavši sve dobro što je krasilo Sim siti, ovog budućeg šampiona izradila je jedna malena skandinavska firmica, i već ljudi uspeše da ih prodaju preko pola miliona kopija.

A jedan od ponosnih vlasnika sam i ja, i zasad mi je sve onako nostalgično potaman: crtam puteve, određujem gde će koje zgrade, rušim šta mi se ne svidi, teram gradske finansije, zidam policijske stanice i škole. Mali ljudi trčkaraju okolo, i mali svet je opet – po mom. 🙂

One thought on “#22: Gradonačelnik

  1. Pingback: Bonus #1: Retrovizor | Homo Volans

Leave a Reply

