#25: Preci

Dok smo još u prvoj polovini izazova, da se pozabavimo i precima. Onima koji su nas rodili.

Svako od nas, dakle dok god genetički inženjering ne dokaže drugačije, svako od nas nosi u sebi po pola mamine i tatine DNK. Njih dvoje, pak, nose po pola DNK naših baba i deda, a oni po pola od naših prababa i pradeda, i sve tako, do askurđela and beyond.

U toj računici shvatiš da, gledajući samo 10 generacija unazad, ti nosiš gene preko 1000 nekih ljudi, rođenih pre samo 300-400 godina. Uz malo sreće, nije bilo međusobnog mešanja (ili ga makar nije bilo mnogo) pa nećeš imati neki recesivni gen koji će te unesrećiti, i tako dalje.

I tako sve dok ne dođemo do prvog muškarca i do prve žene koji živeše pre par stotina hiljada godina, čiji smo potomci svi. Matematika tu govori da između nas i njih ima kojih 10.000 generacija, dakle samo desetak hiljada koraka unazad. Po jedan za svaku sekundu koja iscuri tokom 3 sata. Neimpresivno.

Međutim, vratimo se našim bližim precima, s čijim smo procentima u mnogo prisnijem odnosu. Budući prokletima, često u životu ne cenimo bliske nam a važne stvari, pa tako ni pretke. Ja imam sreću da imam dvoje predaka u poznim devedesetima koji su još uvek veoma čili. Time nadahnjuju sve oko sebe, pa čak i skeptičnog mene. Trudim se da ih makar istelefoniram relativno redovno.

Imao sam i tu sreću da boravim u kućama gde su moji preci živeli. Ta su mesta obojena dubokom toplinom koju instinktivno osećam; to me ne čudi – preci su u tim svojim selima generacijama provodili dane i godine u miru i laganoći življenja, i voleli su svoj bezbrižni atar. I tako se to prenelo i meni, utisnuto mi je, poklonjeno mi je genima. I svaki put kad se tim mestima vratim, razumem da sam i ja sa ove planete jer taj delić planete bude nekako samo moj.

Uspomene se, kao i geni, prenose s kolena na koleno. Mislite o deci.

naslovna fotka: Michael Gallagher

One thought on “#25: Preci

  1. Pingback: Bonus #1: Retrovizor | Homo Volans

Leave a Reply

