#26: Subota

Put me je iz Savamale vodio prirodnim pravcem – uz Velike stepenice. Mislim da sam jednom izbrojao da stepenica ima tačno 91, ili su to bile stepenice za Brankov most, više ne znam. Bilo kako bilo, nikad se nije bilo lako uspeti iz užurbanog pristaništa do užurbanog centra.

A kako li je tek bilo nositi svu onu robu, sveže pristiglu iz Zemuna i ostalog Zapada? Znam da je negde na ovoj strmini neki vrli inženjer u tu svrhu bio montirao dizalicu, ali ne umem baš da joj lociram ostatke, svakako ne pre prve subotnje kafe.

Subota je i mirno je, pa čak ni u Sabornoj crkvi nema nikog. Beše to moje prvo pohođenje beogradske katedrale. Što da ne, kad je mir i tišina.
U porti se odmaraju kosti naša dva prosvetitelja – Vuka i Dositeja. Čega li su se one sve naslušale u dane kad nije bio ovakav muk?

Na ogradi porte stoji inteligentno ušušuren jedan geokeš. Njega nađoh pre par nedelja, a fin mi je osećaj još i sad. Kao da znam tajnu koju ni popovi ne znaju.

U poprečnoj ulici, na zidiću sa ogradom igrahu se neki golubovi, a iz utonutog dvorišta merkaše ih jedna mačka. Iz čista mira, druga mačka mi se prišunja iza leđa pa naskoči na zidić, te ptice prhnuše. Kao da sam joj bio štit. Ona prva se, možda, náđe razočaranom.

Koji korak dalje, ukazuje se izlog jednog butika, uz klepetanje metalne roletne. Dole na reci odavno udaraju čekići, a fensi butik u centru se tek razgibava. Valjda shodno tome i posledice.

Dugo iščekivana mi kafa je dupla, i valjda najveća domaća kafa koju ikad videh. I fino klizi, plus je tu i ratluk.
Vlasnik džipa parkiranog u pešačkoj ulici istrčava da ga preparkira jer odande nailaze komunalci. Neki red ipak mora da se zna.

Oči se polako otvaraju.

Subota.

One thought on “#26: Subota

  1. Pingback: Bonus #1: Retrovizor | Homo Volans

Leave a Reply

