#40: Crtanje

Tako su nas u školi učili da se zove slikanje.
Verovatno zato što je reč slikanje bila rezervisana za fotografisanje.
S tim u vezi, ja glasam da se onda crtanje prekrsti u škrabanje.

Iscrtavanje crtâ nas može dovesti do neke sličnosti, ali od tog obično neće ispasti slika. Za sliku je potrebno i malo boje, pa nijansiranja, pa senčenja, pa vamo-namo… Jedan viši stupanj u razvoju umetnika.

Ali volim ja i crtanje, i ono mi je hobi, zajedno sa slikanjem i, pomalo, vajanjem. Volim da obilazim muzeje umetnosti i da se nadahnjujem knjigama o istoriji, pravcima, umetnicima.
Ne zalazim u najfinije finese, ali mi znači da znam neko znanje. Bez veze mi je da se brukam, iako sam puki inženjer.

Osim toga, umetnisanje je i vid meditacije, pa opušta i raščivijava mozak. Ljudi ga se obično stide jer „nisam dovoljno dobar”, „ma neću da bacam pare na sav taj materijal samo da bih škrabala”, „nemam ti ja žicu za to”, itsl.

Pre koji mesec, natrčah na izvrstan tutorijal jedne losanđeleskinje (!) u kojem ona pojašnjava osnove slikanja vodenim bojama. Pošto je i weapon of choice naših nastavnika likovnog bila tempera (a tempera je podvrsta vodenih boja), to meni rečeni video bî vrlo simpatičan i koristan:

 

A onda, ponukan njenim slikanjem žirafe kafom, reših da i sam isprobam slikanje samo jednim, smeđim tonom.

I nakon sat ili dva, nastade „Arizona”:

Desilo se da je istog dana bio rođendan jednom članu familije, tako da ovo delo odmah beše od srca uramljeno i utopljeno za osmeh rođendanca. 🙂

Ne bojte se, ljudi, slikanja. Malo se umackaš, mnogo se opustiš, a još je i kreativno.

Pokloniš nekom. Nema veze da li je „kvalitetno”. Drago je.

 

naslovna slička: Marilyn Fenn

One thought on “#40: Crtanje

  1. Pingback: Bonus #1: Retrovizor | Homo Volans

Leave a Reply

