Noćašnji san

Noć je.

Hodam dobro poznatom ulicom. Na raskrsnici je prelazim dijagonalno jer nema saobraćaja. Nema nikog.

Odmah potom, gase se sva ulična svetla, osim jednog narandžastog iznad raskrsnice. Što dalje odmičem niz ulicu, mrak biva sve gušći.

Iz čista mira, dva-tri automobila prođoše pored mene. Voze u nedozvoljenom smeru i zaustavljaju se nedaleko ispred. U skoro mrklom mraku, razaznajem da imaju tablice koje liče, ali samo liče, na one prastare sa petokrakom.

Navrh svakog auta je po jedan muškarac i po kutija; svaki po svojoj kutiji mulja nešto rukama. Par sekundi kasnije, auti kreću i odlaze.

Zatim prolazim pored jedne mi dobro poznate kapije i najednom počinje da sviće. Pomislim kako je to dobar znak. No istog časa se sve, kao u snu, usporava. Iznenadni slow motion.

Do naredne raskrsnice imam još nekoliko koraka. Prisetim se onih, i tuđih i svojih, loših iskustava koja su izgledala kao da se sve dešavalo usporeno. Sad pomislim kako to ne može da bude dobar znak.

Dok veoma polako izlazim na raskrsnicu, stvarnost se dodatno usporava, na možda petinu realne brzine. Jako je sve sporo i hvata me panika. Desiće se nešto loše.

Prelazim ulicu i osvrćem se ulevo. U poprečnoj ulici, na desetak metara od mene je neka devojka kratke tamne kose koja me gleda i kao da poteže pištolj koji joj je za pasom.

To je dakle to.

Pokušavam da se ubrzam, da potrčim, da pobegnem, ali mi ne ide.

Sve je tako sporo. I moj hod, i njeno izvlačenje oružja, i moje panično saginjanje da bih joj bio manja meta.

Nekako ipak uspevam da zamaknem za ugao pre nego što me naciljala. Pomislim kako sam sad na bezbednom.

Trenutak kasnije, razdanilo se! Ulica je puna ljudi, saobraćaja i galame. Sve je opet sasvim normalno.

Jesam li uopšte sanjao?

Zbunjen sam, ali mi je i laknulo. Još me drma strah, ali žurim kući.

I ne osvrćem se. A, ne.

 

naslovna fotka: J J

Leave a Reply

